"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

torsdag 8 mars 2018

Tre tältnätter i Rössjö


Hastigt och lustigt så bestämde jag mej för att sova ute i måndags, så jag satte helt sonika upp tältet en liten bit ifrån stugan. En lite bekvämligare utenatt än vanligt, då jag tillbringade kvällen i stugan och bara gick ut och lade mej, men inte mindre mysigt för det! och det slutade med tre härliga övernattningar i 8, 12 och 16 minusgrader. Perfekt temperatur för en god nattsömn :D


Mitt lilla tältläger i tre nätter




Väldigt bekvämt med en liten sittbrunn i absiden




Mysbelysning i skymningen



På väg till nattvistet i lyktans sken


Det ska erkännas att det kändes lite motigt att lämna stugvärmen för att gå ut och lägga sej i kylan på kvällen, men så fort jag kom ut så var det glömt! Lite annorlunda känsla att tälta så pass nära stugan, men som jag sa till maken, man kan ju få unna sej några lyxigare utenätter ibland oxå :D

Maken tyckte dock inte att det fanns något lyxigt med det...


Alltid lika härligt att sova ute!



"Blås, blås i påsen och brasseli brass,så har man gjort sej en luftmadrass! :D
...som Farbror Frej skulle ha sagt :))))


Så mysigt att ligga och lyssna på ljuden utanför tältet


Första kvällen var det Pärlugglan som stod för underhållningen och andra morgonen vaknade jag av ett annorlunda läte. Tittade ut och försökte lokalisera var det kom ifrån och efter en liten stund kunde jag skymta stjärten av en Lavskrika! Denna söta och magiska fågel. Skräniga nötskrikor har vi väldigt gott om på tomten, men Lavskrika har vi inte sett till här tidigare så det var väldigt glädjande :D


Andra och tredje natten fick även Najo sova ute


 Good Morning :D


Min mysiga tältplats vid stugan



Jag hade gärna sovit fler nätter här, men nu är tältet rivet 
och hänger på tork inför nästa övernattningsäventyr! :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3