"Livet är nu- inte sen! Så lev som du vill, förverkliga drömmar och gör mer av det som gör just DEJ glad"

lördag 6 maj 2017

Härlig tältnatt i maj!


Gårdagens vackra väder lockade till en tältnatt, så efter att vi ätit middag, åkte jag och Najo iväg. Hade som vanligt lite svårt att bestämma var vi skulle, men hamnade till sist vid ett av mina favoritställen vid havet, en plats där jag tältat många gånger förut. Men ingen gång är den andra lik, stränderna förändras ständigt då stenar dras in med vågorna och väder, vind och årstid gör att det alltid blir en annan upplevelse :D


Susanne Lind
"Vi tar vägen mot havet, såsom mången gång förr... "


Fortfarande 19 grader klockan sex på kvällen. Helt underbart! och jag behövde knappt klä på mej nåt under kvällen utan klarade mej med en tunnare tröja och en fleecejacka. Härliga tider vi har nu och så fantastiskt med de allt ljusare kvällarna!


Min tältplats för natten


Fantastiskt läge mellan havet och en tjärn


Vaude Hogan Ultralight 2

Härliga hällar



Eftersom jag tältat här många gånger, så brukar jag oftast sätta upp tältet på ett nytt ställe varje gång, vilket gör att man får en annan utsikt och en annan upplevelse varje gång :D


Mattes sötnos

Eldmys


Samlade ihop lite drivved längs stranden, men jag hade även släpat med mej en hel IKEA-påse med ved, vilket jag iofs oftast gör för säkerhets skull. Det kändes dock extra tungt den här gången, då kroppen redan var trött och nöjd efter dagens två tidigare vandringsturer, men det var å andra sidan inte så långt att gå :D



Fredagsmys

💙💙💙

Kvällsfika

Skymning vid havet!


Det blåste ganska friskt under kvällen, men då det var frånlandsvind så låg havet lugnt och stilla


Så vacker kväll! :D



Älskar dessa underbara vårkvällar vid havet! Ljudet av skränande måsar, trumpetande svanar och gäss, skarvar och andra sjöfåglar som flyger fram och tillbaka, den vackra kvällshimlen som färgas rosa i solnedgången, ljumma vindar, en sprakande eld, något gott att äta och sedan få krypa ner i en gosig sovsäck... Livet när det är som bäst!





Njuter vid elden

En trött vovve...


Vaknade strax efter sex av att det smattrade mot tältduken. Ett mysigt ljud, men jag var kissnödig och det kändes mindre mysigt att gå ut. Men det är inte lönt att ligga och hålla sej och efteråt somnade jag snart och sov gott några timmar till...



Godmorgon

När vi vaknade nästa gång sken solen igen. Vindarna hade vänt och vågorna dånade in från havet. Låg och drog mej en stund innan jag packade ihop. Så skönt när man inte behöver ha bråttom hem...



TACK för den här gången!



2 kommentarer:

  1. Ser riktigt härligt ut!! Längtar efter att tälta!

    SvaraRadera
  2. Nydelie bilder. Lenge siden jeg har teltet- gleder meg til jeg en gang kommer i gang igjen. Stort savn faktisk!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar och glöm inte att skriva ditt namn om du kommenterar som "anonym"

ev frågor försöker jag besvara här i kommentarsfältet.

Fjällripan <3